De bouwstenen van het lichaam en de voedingsbron van herstel en spierweefsel. Eiwitten zijn er in alle soorten en maten en zorgen voor de functies, herstel en eigenschappen van het menselijk lichaam. Het menselijk lichaam kan niet functioneren zonder eiwitten. Het is in de afgelopen jaren erg belangrijk geworden om eiwitrijke voedsel te nuttigen en niet voor niets. Eiwitten kunnen niet worden omgezet of opgeslagen als vetten en zijn daarmee een uitstekende stof voor afvallers en sporters. Daarbij beschermt het de spieren en zijn het de bouwstoffen voor herstel.

Soorten eiwitten

Er zijn in totaal 7 verschillende soorten eiwitten die wij binnenkort zullen behandelen.

  1. Whey concentraat
  2. Caseine eiwit
  3. Whey isolaat
  4. Hydrolisaat
  5. Soja eiwit
  6. Melk eiwit isolaat
  7. Ei eiwit

Weetjes over eiwitten

  • Tonijn is één van de eiwitrijkste producten.
  • De niet-sporter heeft 0.8 gram nodig per kilo lichaamsgewicht.
  • De duursporter heeft 1.2 gram nodig per kilo lichaamsgewicht.
  • De (fanatieke) krachtsporter heeft tussen de 1.5 en 1.8 gram per kilo lichaamsgewicht nodig.
  • 1 gram eiwit levert 4 calorieën.
  • Een eiwit bestaat uit aminozuren.

Eiwit Supplementen

Opzoek naar een goed eiwitproduct of eiwitrijk voedingssupplement? Bekijk het onderstaande overzicht. Heeft u ervaring met één van de producten? Deel deze dan met andere bezoekers, want samen helpen we elkaar.

Deel deze pagina!

Close

Ervaring met één van de producten? Schrijf een review!